keskiviikkona, toukokuuta 18, 2011

How do people do it - give up on sugar?!

Minä en voi elää ilman sokeria, no way no how. Totuus on, että sokeri merkitsee minulle enemmän kuin osaan sanoin kuvailla. Yleensä en edes huomaa kuluttavani sokeria päivittäin, suoranainen käyttö on vähäistä. Mutta jos ollaan oikein tarkkoja niin sokeria on kaikkialla. Nyt kun yritän olla sokerittomalla dieetillä, huomaan että minulla on todella paha sokeririipuvaisuus. Help! Tällä viikolla en ole enkä aijo leipoa yhtään kakkua tai makeista jälkiruokaa. Jos muut eivät pidä ajatuksesta so be it - sillä minä en millään osaa pitäyttyä niistä makeisista herkkuista mitä leivon. Aina on hyvä ajatella ei yksi pala tunnu missään ja ei tästä varmaan mitään "jälkeä" jää elimistöön ja eikai noin pienestä palasta suklaasta jne jne. Te kaikki "herkkusuut" tiedätte mistä puhun! Joten varmin tapa on kokonaan olla ei-makeis-ympäristössä! Ja varmasti myös minun lapset osaavat arvostaa niitä minun leivoksia paremmin jatkossa, kun huomaavat ettei se ole niin itsestään selvyys että äiti leipoo kun käsketään :D

Anyways ainoa huono asia sokeritomassa ruokavaliossa on se että ruokahalu KASVAA, minä en muistaakseni ole koskaan aikaisemmin syönyt niin paljon ruokaa kuin tällä viikolla. And people minähän yleensä syön paljon! Mutta annos määrät kasvoivat. Ensimmäiset kolme päivää meni aamupala, välipala, lounas, lounas, välipala, illallinen, illallinen ja iltapala. Jeps kun sanon paljon se on paljon. Täällä ihmeteltiin, etkö juuri syönyt lounasta tai eikö me juuri yhdessä syötty päivällistä...hehe..äidistä tuli "pohjaton". Mutta onneksi se on nyt ohi! :)

Pyydän ANTEEKSi sydämestäni pohjasta kaikilta teiltä joille olen "viisastellut" ja väheksynyt kun ovat valittaneet etteivät pysty sokerittomaan dieettiä vetämään. Erityisesti pyydän anteeksi niiltä parilta ihmiseltä, jotta olen auttanut laihduttamaan ja ollut niin ehdoton ja vaativa ja täysi-idiootti! Sillä muistaakseni en voinut ymmärtää, että paino nousi hiukan juuri sokeritoman dieetin alussa. Anteeksi! Jälleen kerran joudun valitettavasti hyväksymään sen tosiasian että olen VAIN ihminen ja varmasti teen lisää virheitä/väheksyn vääriä asioita väärään aikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti